Obchodné podmienky pre partnerov B2B
Všeobecné obchodné podmienky online rozhrania www.kingray.sk pre podnikateľov
I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
- Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi obchodnou spoločnosťou Kingray, s.r.o., so sídlom Ružová 728/2, 050 01 Revúca, IČO: 45 396 736, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, odd.: Sro, vložka č. 17785/S, DIČ: 2022974932, IČ DPH: SK2022974932 (ďalej tiež ako “Obchodník“) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru ponúkaného Obchodníkom prostredníctvom online rozhrania Obchodníka, za predpokladu, že vo vzťahu k Obchodníkovi nekoná v postavení spotrebiteľa.
- Na právne vzťahy Obchodníka s Kupujúcimi, ktorý sú spotrebiteľmi, sa vzťahujú osobitné Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov, ktoré sú zverejnené v online rozhraní Obchodníka.
- Kontakt na Obchodníka je: email: info@kingray.sk, telefónne číslo: +421 914 150 909.
- Obchodník je súčasne prevádzkovateľom online rozhrania prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom kingray.sk (ďalej aj “Internetový obchod“ alebo „Online rozhranie“). Online rozhraním sa vo všeobecnosti rozumie akýkoľvek softvér vrátane webového sídla alebo časti webového sídla alebo aplikácie, prevádzkovaný obchodníkom alebo v jeho mene, a ktorý slúži ako prostriedok umožňujúci prístup kupujúcim k jeho tovaru alebo službám.
- Kupujúcim sa na účely týchto VOP rozumujú výlučne podnikatelia, tj. výlučne fyzické osoby – podnikatelia alebo právnické osoby, ktoré vyplnili a odoslali objednávku prostredníctvom online rozhrania Obchodníka a ktorým bolo doručené potvrdenie o prijatí objednávky zo strany Obchodníka.
- Kupujúcim podľa týchto VOP sú výlučne podnikatelia, a teda kupujúcimi nie sú spotrebitelia, t. j. fyzické osoby ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti. Obchodné podmienky pre kúpu tovarov prostredníctvom online rozhrania Obchodníka spotrebiteľmi upravujú osobitné Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov, ktoré sú zverejnené v online rozhraní Obchodníka.
- Tovary sú hnuteľné veci, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené v online rozhraní Obchodníka (ďalej tiež ako „tovar“).
- Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzatvorená prostredníctvom online rozhrania Obchodníka.
- Kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi Obchodníkom ako predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom.
II. Objednávka tovaru – uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Návrhom na uzatvorenie Zmluvy zo strany Kupujúceho, je objednávka tovarov realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v online rozhraní Obchodníka. K akceptácii objednávky tovarov zo strany Obchodníka, a teda k uzatvoreniu Zmluvy, dochádza na základe elektronického potvrdenia o akceptácii objednávky zo strany Obchodníka zaslaného Kupujúcemu, po prijatí objednávky, ktoré je zreteľne označené ako „potvrdenie objednávky“. Emailová správa doručená Kupujúcemu po odoslaní objednávky potvrdzujúca prijatie (zaevidovanie) objednávky, nie je akceptáciou návrhu na uzatvorenie Zmluvy a nemožno ju zamieňať s potvrdením podľa predošlej vety.
- Obchodník nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy, a teda nie je povinný akceptovať objednávku Kupujúceho.
- Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Obchodníka a Kupujúceho.
- Kúpna zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením od nej.
- Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj v prípade, ak napriek úsiliu Obchodníka tento nedokáže zabezpečiť objednaný tovar v kvalite a/alebo za podmienok, za ktorých bol tovar zabezpečovaný do času vytvorenia objednávky, ak zároveň Kupujúci neprijal náhradný tovar, ktorý Obchodník Kupujúcemu ponúkol za objednaný tovar. V prípade zániku Zmluvy z tohto dôvodu Obchodník Kupujúcemu do 14 dní vráti uhradenú sumu za objednaný tovar v plnej výške, alebo mu ponúkne iné riešenie, ak s tým Kupujúci súhlasí.
- Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak Kupujúci v objednávke uvedie nepravdivé alebo neúplné údaje alebo ak sa prostredníctvom kontaktných údajov, ktoré v objednávke uviedol Kupujúci, Obchodník nedokáže bez vlastného zavinenia skontaktovať s Kupujúcim.
- Kupujúcemu sú ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy oznámené, prostredníctvom online rozhrania Obchodníka, všetky vlastnosti tovaru.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
- Kúpna cena tovarov objednaných prostredníctvom online rozhrania (ďalej len „kúpna cena“ alebo „cena“), je uvedená samostatne pre každý tovar a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim. Uvedená cena je konečná vrátane dane z pridanej hodnoty, ktorá je k cene tovarov pripočítaná v zmysle príslušných právnych predpisov (Obchodník je platcom DPH), avšak s výnimkou ceny za prepravu tovaru, ktorá bude účtovaná osobitne podľa čl. VII. a poplatkov za platbu podľa čl. IV.
- Základným platidlom je mena euro.
- Ak je v online rozhraní pri jednotlivých tovaroch uvedená suma, ktorá je preškrtnutá, táto suma značí pôvodnú cenu tovaru, ktorá je nahradená kúpnou (akciovou) cenou a ktorá je najnižšia za posledných 30 dní pred zľavnením.
- Ku kúpnej cene podľa tohto článku budú účtované náklady na prepravu tovaru podľa čl. VII týchto Všeobecných obchodných podmienok a náklady na platbu podľa čl. IV týchto Všeobecných obchodných podmienok.
IV. Spôsoby platby
- Za tovary v online rozhraní Obchodníka môže Kupujúci platiť týmito spôsobmi:
- Platba platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány – nie je spoplatnená,
- Platba bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka vopred na základe zálohovej faktúry (tovar bude expedovaný po prijatí platby na účet Obchodníka - nie je spoplatnená,
- Platba bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka na základe faktúry v lehote splatnosti, ktorá bude uvedená vo faktúre - nie je spoplatnená,
- Platba na dobierku (platba doručovateľovi pri doručení) – spoplatnená sumou 2,00 EUR,
- Platba v hotovosti pri osobnom vyzdvihnutí objednaného tovaru v predajni Obchodníka - nie je spoplatnená.
- Spôsob platby si zvolí Kupujúci sám a to v rámci vypĺňania objednávky, pričom mu zároveň bude oznámená cena za ním zvolený spôsob platby, v súlade s bodom 1 tohto článku, prípadne mu bude oznámená skutočnosť, že ním zvolený spôsob platby nie je osobitne spoplatnený.
V. Dodanie tovarov
- Tovar je zo strany Obchodníka dodaný najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia zmluvy a úhrady kúpnej ceny, ak sa Obchodník a Kupujúci písomne nedohodli inak alebo ak nie je pri konkrétnom tovare v online rozhraní výslovne uvedené inak.
- Obchodník je povinný dodať tovary Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi a ostatnými dokumentmi, ktoré sa vzťahujú k tovarom alebo k objednávke.
- Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená Kupujúcim alebo adresa predajne Obchodníka (Ružová 728/2 ,050 01 Revúca) v prípade, ak si Kupujúci zvolil osobný odber tovaru. Ak Kupujúci neuvedie osobitnú adresu na dodanie tovaru, je touto adresou adresa sídla alebo miesta podnikania Kupujúceho.
- Dodanie tovaru Obchodník uskutoční niektorým zo spôsobov podľa článku VII týchto VOP, a to v závislosti od voľby Kupujúceho.
- Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním Kupujúcemu (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru).
- Obchodník môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v stanovenej lehote, avšak za predpokladu, že Kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke. O takomto postupe Obchodník Kupujúceho vopred informuje.
- Kupujúci je povinný tovar prevziať a poskytnúť súčinnosť potrebnú na doručenie tovaru.
VI. Prevzatie tovaru
- Nebezpečenstvo poškodenia tovaru a zodpovednosť za škodu na tovare prechádza na Kujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme tovar osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.
- Vlastnícke právo prechádza z Obchodníka na Kupujúceho momentom prevzatia tovaru a úplného zaplatenia kúpnej ceny za tovar.
- Kupujúci má právo neprevziať dodaný tovar, pokiaľ je dodaný tovar iného typu alebo v prípadoch:
- dodania veci, ktorá je v rozpore s uzavretou zmluvou (inej alebo poškodenej veci),
- dodania veci v poškodenom obale alebo,
- dodania veci bez príslušných dokladov.
- Kupujúci je povinný Obchodníkovi uhradiť kúpnu cenu za tovar riadne a včas.
VII. Prepravné – spôsoby dopravy tovarov a cena za ich dopravu
- Prepravné náklady Obchodníka nie sú zahrnuté v cene tovaru. Tieto budú vyčíslené a oznámené Kupujúcemu pred uzatvorením zmluvy a Kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
- Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov doručenia tovaru:
a) Doručenie prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s.r.o.:
- na Kupujúcim zadanú adresu v rámci Slovenska – spoplatnené sumou 4,50 EUR,
- do výdajného miesta doručovateľa „Z-box“ v rámci Slovenska – spoplatnené sumou 3,00 EUR,
b) Doručenie prostredníctvom spoločnosti GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o. (GLS) na Kupujúcim zvolené odberné miesto – spoplatnené sumou 6,0,- EUR,
c) Doručenie prostredníctvom spoločnosti Direct Parcel Distribution SK s.r.o. (DPD):
- na Kupujúcim zadanú adresu v rámci Slovenska – spoplatnené sumou 3,50 EUR,
- na Kupujúcim zadanú adresu mimo Slovenska v rámci EÚ – spoplatnené sumou 20,00 EUR,
- do výdajného miesta doručovateľa „parcelshop“ – spoplatnené sumou 3,00 EUR,
d) Osobný odber tovaru Kupujúcim v predajni Obchodníka – nie je spoplatnené, avšak tento spôsob doručenia tovaru je možný výlučne po predchádzajúcej dohode Kupujúceho s Obchodníkom;
- Obchodník a Kupujúci sa môžu písomne dohodnúť aj na inom spôsobe doručenia, než ktoré sú uvedené v tomto článku VOP.
VIII. Dodanie tovaru bez vád
- Obchodník je povinný dodať tovar v súlade s uzavretou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a vyhotovení. Ak zmluva neurčuje akosť alebo vyhotovenie tovaru, je Obchodník povinný dodať tovar v akosti a vyhotovení, ktoré sa hodí na účel, na ktorý sa taký tovar spravidla používa.
- Ak Obchodník nedodá tovar v súlade s predošlým bodom tohto článku, má tovar vady.
- Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase, ako aj za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú do dvanástich (12) mesiacov odo dňa prevzatia tovaru (záruka za akosť).
- Kupujúci je povinný tovar bezodkladne po jeho prevzatí prezrieť. Ak Kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
- Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa zmluvy.
- Kupujúci je povinný oznámiť Obchodníkovi vady tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo:
- Kupujúci vady zistil,
- Kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť,
- sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvanástich (12) mesiacov od prevzatia tovaru;
- Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom ( 345 ods. 2 Obchodného zákonníka), môže Kupujúci:
- požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
- požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
- požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
- odstúpiť od zmluvy.
- Voľba medzi nárokmi uvedenými v predošlom bode Kupujúcemu patrí, len ak ju oznámi Obchodníkovi vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže Kupujúci meniť bez súhlasu Obchodníka. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže Kupujúci požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to Obchodníka požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu Obchodník oznámil túto skutočnosť. Ak Obchodník neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Ak Kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej v predošlom bode, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
- Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže Kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
- Pri dodaní náhradného tovaru je Obchodník oprávnený požadovať, aby mu na jeho náklady Kupujúci vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom sa mu dodal.
- Nárok na zľavu z kúpnej ceny zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by mal tovar bez vád, a hodnotou, ktorú mal tovar dodaný s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas, v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil Obchodníkovi.
- Ak právne predpisy neustanovujú inak, účinky odstúpenia od zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak Kupujúci nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho dostal.
- Obchodník nezodpovedá za vady tovaru spôsobené:
- charakterom tovaru,
- jeho používaním v rozpore s jeho účelom alebo návodom na použitie,
- neodborným alebo neoprávneným zásahom do tovaru,
- cudzími látkami a tekutinami vniknutými do tovaru,
- neodvratnou udalosťou (živelné pohromy, atď.),
- bežným opotrebovaním tovaru.
IX. Vytknute vád tovaru
- Kupujúci je povinný vady tovaru oznámiť Obchodníkovi prostredníctvom reklamačného formulára dostupného v online rozhraní Obchodníka (https://www.hyaluron.sk/online-formular), poštou alebo osobne v sídle Obchodníka.
- Po oznámení vady podľa predošlého bodu bude Kupujúcemu zaslaný prepravný štítok, ktorým Kupujúci označí zásielku, ktorou zašle vadný tovar späť Obchodníkovi prostredníctvom spoločnosti Packeta Slovakia s.r.o.. Ak Kupujúci zamýšľa zaslať vadný tovar Obchodníkovi iným spôsobom, Obchodník odporúča zásielku posielať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. Kupujúci môže vadný tovar doručiť do sídla Obchodníka aj osobne.
- Zásielky zaslané na dobierku nebudú zo strany Obchodníka prevzaté.
- Kupujúci je povinný spolu s vadným tovarom doručiť Obchodníkovi aj kompletnú dokumentáciu, ktorú spolu s tovarom na základe zmluvy obdržal.
- Kupujúci zodpovedá za vhodné zabalenie a vybavenie tovaru na prepravu, ako aj za škodu, ktorá vznikne zanedbaním tejto povinnosti.
- Obchodník potvrdí vytknutie vady tovaru a vydá Kupujúcemu potvrdenie o vytknutí vo vhodnej forme. Za deň vytknutia vady sa považuje deň doručenia vytknutia Obchodníkovi. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení vytknutia vád tovaru.
X. Záverečné ustanovenia
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi – podnikateľmi sa okrem ustanovení týchto VOP vzťahujú aj príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.
- Tieto VOP sa nevzťahujú na právne vzťahy s Kupujúcimi, ktorý sú spotrebitelia. Podmienky a pravidlá kúpy tovarov prostredníctvom online rozhrania Obchodníka osobami, ktoré sú spotrebiteľmi, upravujú osobitné „Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov“, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením v online rozhraní Obchodníka dňa 3.3.2025